Pécsi Tudományegyetem

Központi Regionális és Európai Tehetségpont


Interjú Fröhlich Balázzsal, a PTE Tehetségkövetével

szerző: Aknai Péter | 2015. január 28. 15:28 | 50 megtekintés
Nyomtatóbarát változatPDF változat

Fröhlich Balázs a PTE Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Kar villamosmérnök hallgatója. 2012-ben első helyezést ért el az EnterFlex innovációs- és tehetségkutató versenyen, egy általa tervezett alternatív energiaforrásokat használó üvegpiramissal.

Találmánya egy újfajta szélturbina koncepció, mely mind a szélenergiát, mind az üvegház hatás által keltett meleg levegő felhajtóerejét hasznosítja az üvegpiramis formában. 2013 őszén Fröhlich Balázst a Pécsi Tudományegyetem Tehetségkövetének választották.

 

Fröhlich Balázs 

 

a vertikális szélturbina feltalálója

Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Kar

villamosmérnök

hallgató

  

 

"Akkor döntöttem el végérvényesen, hogy Pécsre jövök, amikor a Pollack Mihály Műszaki és Informatikai Kar nyílt napján részt vettem. Az épület is megragadott, kicsit olyan volt, mintha a NASA központjában lennék, de persze az volt fontosabb, amit ott láttam, tapasztaltam, hallottam. Az is belejátszott a döntésembe, hogy a város mindig is szimpatikus volt, úgy érzem a mai napig, hogy itt tényleg van élet, hogy élnek az utcák. Az oktatásról vajmi keveset tudtam az elején, mostanra azonban van már erre is rálátásom, úgyhogy bátran mondhatom, hogy az is teljesen rendben van. A kínálat nekem nagyon bejött, két olyan terület is van, amely közel áll hozzám, és itt magas szinten oktatják: a mesterséges intelligencia és a bioelektronika. A pécsi egyetem kapcsán hajlamosak vagyunk elfeledkezni arról, hogy ez egy nagy intézmény, sok karral, s van lehetőség az áthallgatásra. Én például most vettem fel űrkutatás-kurzust a Természettudományi Karon, ilyet hallgatni másként nem lett volna esélyem. Mivel sok kutatást végzek egyszerre, nagyon fontos, hogy ehhez a megfelelő segítséget is megkapjam - diákként u nem férhetek hozzá mindenhez. Ezen a téren szintén csak pozitívumokról tudok beszámolni: bármelyik karon bármelyik tanárhoz fordultam, azonnal segítettek, azonnal támogattak, egy pillanatig sem éreztem, hogy csak púp lennék a hátukon."